خواص شگفت انگیز آب پرتغال

آب پرتقال یک آبمیوه کاملا مغذی و مفید است و خواص میوه پرتقال را دارد. اما به شرط این که کاملا طبیعی بوده و با شکر و افزودنی‌ها ترکیب نشده باشد. نوشیدن یک فنجان آب پرتقال تازه به همراه پالپ می‌تواند بدن شما را قوی و سلامت کند. البته دقت کنید که صرفا تازه بودن این آبمیوه می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و سلامت جسم ما را تضمین کند. ما در ادامه مطلب قصد داریم تا شما را با خواص آب پرتقال و فواید متعدد تغذیه‌ای آن آشنا کنیم.

مصرف آب پرتقال

خواص و مزایای آب پرتقال

آب پرتقال طبیعی حاوی ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم، فیبر، فولات، مس، پروتئین، منیزیم، فلاونوئید، هسپریدین و انواع و اقسام مواد معدنی و ویتامین‌ها است. این آبمیوه یکی از مقوی‌ترین و غنی‌ترین آبمیوه‌هایی به حساب می‌آید که دسترسی همه به آن راحت است. همچنین بد نیست بدانید که انرژی ۱۰۰ میلی لیتر آب پرتقال طبیعی برابر با ۴۷ کالری است. در ادامه خواص تغذیه‌ای آب پرتقال و فواید متعدد این آبمیوه پرطرفدار را با هم مرور خواهیم کرد.

بهبود گردش خون در بدن

فاکتور بعدی در مورد خواص این آبمیوه، حضور قدرتمند فولات است. فولات از خانواده ویتامین B بوده که همان فولیک اسید یا B9 است و به رشد سلول‌های جدید کمک کرده و برای ایجاد DNA کاربردی و مفید است. این ویتامین کمک می‌کند که از جهش سلولی جلوگیری شده و با استفاده از آن می‌توان از آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد به بدن جلوگیری کرد. ضمن اینکه فولات گلبول های قرمز را در بدن ساخته و گردش خون را به خوبی در بدن ما افزایش می‌دهد. به عبارتی سیستم ایمنی به دلیل حضور پررنگ این ماده، تقویت شده و عملکرد آن به خوبی بهبود پیدا می‌کند.

سم‌زدایی از بدن

آب پرتقال قادر است با حضور ویتامین A و ویتامین C ، به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار موثر و کاربردی عمل کرده و با بالا بردن کارکرد کلیه‌ها بدن شما را به خوبی سم زدایی کند. همان طور که می‌دانید ویتامین A تضمین کننده سلامت چشم‌ها بوده و قادر است از بروز کوری در شب جلوگیری کند. پس آب این میوه به راحتی می‌تواند ۵۰ درصد از نیاز مستمر و روزانه بدن ما به ویتامین A و ویتامین C را تامین کند.

جلوگیری از بروز سرطان

همانطور که تا این قسمت از مطلب اشاره کردیم، میوه پرتقال سرشار از ویتامین C است. مهمترین کارکرد این ویتامین در بدن ما به عنوان یک محافظ قوی در مقابل بروز سرطان است. به عبارتی ویتامین C که یک آنتی اکسیدان قوی است از ایجاد جهش در DNA سلول‌های سالم و تبدیل شدن این سلول‌ها به سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. ویتامین C مانند یک دژ محکم بدن شما را در مقابل بیماری‌های جدی و خصوصاً سرطان‌ها حفاظت کرده و باعث کاهش یافتن رشد تومورها می‌شود. در اصل این ویتامین به راحتی با بروز مرگ سلولی از حضور سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. البته تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که این ماده در سرطان کولن بسیار مهم و تاثیرگذار است. اما احتمالاً در سایر سرطان‌ها نیز نقش مهم و به‌سزایی را ایفا می‌کند.

برای تقویت کردن سیستم ایمنی بدن

آخرین ویژگی آب پرتقال که موجب می‌شود در دسته بهترین مواد غذایی و نوشیدنی‌های پرطرفدار قرار بگیرد این است که موجب تقویت کردن سیستم ایمنی بدن می‌شود. آب پرتقال در یک واحد از خود ۲۰۰ درصد از نیاز بدن انسان به ویتامین C را تامین خواهد کرد. ویتامین C با ایجاد آنتی اکسیدان به راحتی کمک می‌کند که آسیب رسیدن به بدن به واسطه حضور رادیکال‌های آزاد به حداقل خود رسیده و اثرات آنها خنثی شود. به عبارتی اسید اسکوربیک موجود در این آب میوه با تمام قدرت خود از بدن شما در مقابل بیماری‌های خطرناک محافظت می‌کند. در آخر ناگفته نماند که ویتامین C در کنار تقویت کردن سیستم ایمنی، یکی از اجزای مهم کلاژن‌سازی نیز محسوب می‌شود که به راحتی باعث ترمیم سلولی و رشد یافتن بافت‌های جدید در بدن ما خواهد شد.

آب پرتقال معجزه‌گر

در این مطلب خواص مختلف و شگفت‌‌انگیز آب میوه طبیعی پرتقال را جزء به جزء برای شما توضیح دادیم. دقت کنید که نکته مهم در مورد تهیه و نوش جان کردن این آبمیوه، طبیعی بودن آن است. آبمیوه‌های کارخانه‌ای و صنعتی درصد زیادی مواد نگه دارنده و همین طور شکر دارند که سبب بروز مشکلات زیادی در بدن ما خواهند شد. به همین دلیل مجددا توصیه می‌کنیم که اگر تمایل به نوش جان کردن این آب میوه یا سایر آبمیوه‌ها را دارید، حتما از نوع طبیعی آن‌ها استفاده کنید تا ضرر و مشکل جدی متوجه بدن شما نباشد.

منبع: وب سایت اسنپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه